Iskolánk közel hét évtizede a művészetoktatás, művészeti nevelés országosan elismert intézménye.
A szakmai/művészeti képzés mellett – párhuzamosan – az általános műveltség, az ún. közismereti oktatás is meghatározó jelentőségű az iskola életében.
Az általánosan képző tantárgyak a Nemzeti Alaptanterv és kerettanterv szerint biztosítják a különböző műveltségi területek követelményeinek teljesítését. Az érettségi vizsgára való felkészítés bármely más középiskola érettségi követelményeivel megegyező.
Így, a művészeti pálya választása mellett, a továbbtanulás tágabb lehetőségeket biztosít a növendékek számára. A tanulási folyamatban jól felkészült, színvonalas szakmai és módszertani tudással rendelkező tanárok segítik a tanulók fejlődését. A tantervben rögzített órakeret a tananyag hatékony feldolgozását teszi szükségessé. A tanórai tanítási/tanulási folyamat mellett gondosan megtervezett tanórán kívüli lehetőségeket is igénybe vehetnek a növendékek.
A kultúra egységét erősítően jelen vannak az iskolai munkában a humán tantárgyak, az idegen nyelvű oktatás (választhatóan), az informatikai képzés, a matematika és a természettudományok oktatása és a sportolás lehetőségei.
Kiemelkedő jelentőségűek a versenyeken, pályázatokon, nyelvvizsgákon elért eredmények. Az egykori növendékek folyamatos visszajelzései alapján megerősítést kap az a tény, hogy az iskola méltó a GIMNÁZIUM iskolatípus megnevezésre, az alapítók által megálmodott „művészeti gimi” színvonalának, tartalmas működésének biztosítására.
A szakgimnáziumban öt évfolyamos (9-13. évfolyam), a dráma tagozatos gimnáziumi képzésen négy évfolyamos képzés (9-12. évfolyam) zajlik.
A szakgimnáziumi oktatás keretében a 9–12. évfolyamokon az általános műveltséget megalapozó közismereti, valamint szakmai elméleti és szakmai gyakorlati oktatás folyik. A tanulók az érettségi bizonyítvány, valamint a középfokú szakképesítés megszerzése mellett felkészülnek a művészeti felsőfokú továbbtanulásra vagy a szakma iránynak megfelelő munkába állásra, Választott irány szerinti felkészülés (fakultáció) egyéb felsőfokú képzés, szakképzés is célként szerepel növendékeink pályaválasztásában.
A közismereti képzés alapvetően egységes kerettanterv alapján történik, de a szakképzési irányok alapján egyes érettségire felkészítő tantárgy választhatósága és így óraszáma egyes tanuló számára eltérő lehet.
Intézményünkben a közismereti tantárgyakat tanító pedagógusok három munkaközösségben Humán, Idegen nyelvi és Természettudományos munkaközösségekben dolgoznak együtt, az Osztályfőnöki munkaközösséget pedig a 21 osztályunk osztályfőnökei alkotják.
A szakgimnáziumban tanuló növendékeink a gimnáziumban tanulókhoz hasonlóan a 12. évfolyam végén érettségi bizonyítványt szerezhetnek, de szakmai tanulmányaik lezárását követően is tehetik azt.
Kerettanterv a zeneművészeti és képző-, iparművészet szakképzésen:
Tantárgyak |
9. évf. |
10. évf. |
11. évf. |
12. évf. |
9-12. óraszám összesen |
13. évf. |
13. évf. óraszám összesen |
Magyar nyelv és irodalom |
4 |
4 |
4 |
4 |
556 |
– |
– |
Idegen nyelv |
4 |
4 |
4 |
4 |
556 |
4 |
124 |
Matematika |
3 |
3 |
3 |
3 |
417 |
– |
– |
Történelem |
2 |
2 |
3 |
3 |
345 |
– |
– |
Állampolgári ismeretek |
– |
– |
– |
1 |
34 |
– |
– |
Digitális kultúra |
2 |
1 |
1 |
– |
144 |
– |
– |
Testnevelés |
5 |
5 |
5 |
5 |
695 |
– |
– |
Komplex természettudomány |
2 |
2 |
2 |
2 |
278 |
– |
– |
Érettségi tárgyból felkészítés |
– |
– |
2 |
2 |
134 |
– |
– |
Közösségi nevelés |
1 |
1 |
1 |
1 |
139 |
4 |
124 |
A táncművészeti képzés közismereti kerettanterve:
Tantárgyak |
9.évf. |
10.évf. |
11.évf. |
12.évf. |
9-12. óraszám összesen |
13. évf. |
13. évf. óraszám összesen |
Magyar nyelv és irodalom |
4 |
4 |
4 |
4 |
556 |
– |
– |
Idegen nyelv |
4 |
4 |
4 |
4 |
556 |
4 |
124 |
Matematika |
3 |
3 |
3 |
3 |
417 |
– |
– |
Történelem |
2 |
2 |
3 |
3 |
345 |
– |
– |
Állampolgári ismeretek |
– |
– |
– |
1 |
34 |
– |
– |
Digitális kultúra |
2 |
1 |
1 |
– |
144 |
– |
– |
Zeneismeret |
– |
1 |
– |
– |
36 |
– |
– |
Komplex természettudomány |
2 |
2 |
2 |
2 |
278 |
– |
– |
Érettségi tárgyból felkészítés |
– |
– |
2 |
2 |
134 |
– |
– |
Közösségi nevelés |
1 |
1 |
1 |
1 |
139 |
4 |
124 |
Gimnáziumi képzés kerettanterve:
Tantárgyak műveltségi terület szerinti felosztásban |
|
9. évfolyam |
10. évfolyam |
11. évfolyam |
12. évfolyam |
Magyar nyelv és irodalom |
|
|
|
|
|
magyar nyelv és irodalom |
heti |
3 |
4 |
4 |
4 |
éves |
108 |
144 |
144 |
124 |
|
Matematika |
|
|
|
|
|
matematika |
heti |
3 |
3 |
3 |
3 |
éves |
108 |
108 |
108 |
93 |
|
Történelem és állampolgári ism. |
|
|
|
|
|
történelem |
heti |
2 |
2 |
3 |
3 |
éves |
72 |
72 |
108 |
93 |
|
állampolgári ismeretek |
heti |
|
|
|
1 |
éves |
|
|
|
31 |
|
Természettudomány és földrajz |
|
|
|
|
|
természettudomány |
heti |
|
|
2 |
|
éves |
|
|
72 |
|
|
kémia |
heti |
1 |
2 |
|
|
éves |
36 |
72 |
|
|
|
fizika |
heti |
2 |
3 |
|
|
éves |
72 |
108 |
|
|
|
biológia |
heti |
3 |
2 |
|
|
éves |
108 |
72 |
|
|
|
földrajz |
heti |
2 |
1 |
|
|
éves |
72 |
36 |
|
|
|
Idegen nyelv |
|
|
|
|
|
első élő idegen nyelv |
heti |
3 |
3 |
4 |
4 |
éves |
108 |
108 |
144 |
124 |
|
második idegen nyelv |
heti |
3 |
3 |
3 |
3 |
éves |
108 |
108 |
108 |
93 |
|
Technológia |
|
|
|
|
|
digitális kultúra |
heti |
2 |
1 |
2 |
|
|
éves |
72 |
36 |
72 |
|
Testnevelés és egészségfejlesztés |
|
|
|
|
|
testnevelés |
heti |
3 |
3 |
3 |
3 |
éves |
108 |
108 |
108 |
93 |
|
közösségi nevelés (osztályfőnöki) |
heti |
1 |
1 |
1 |
1 |
éves |
36 |
36 |
36 |
31 |
|
szabadon tervezhető órakeret/fakultáció |
heti |
|
|
2 |
2 |
éves |
|
|
72 |
62 |
|
Szakmai tantárgyak, művészetek |
|
|
|
|
|
vers- és prózamondás |
heti |
1 |
1 |
|
|
éves |
36 |
36 |
|
|
|
ének-zene/kreatív zene |
heti |
1 |
1 |
1 |
2 |
éves |
36 |
36 |
36 |
62 |
|
kreatív mozgás |
heti |
2 |
2 |
2 |
2 |
éves |
72 |
72 |
72 |
62 |
|
bábjáték |
heti |
|
|
1 |
|
éves |
|
|
36 |
|
|
színjáték |
heti |
|
|
3 |
4 |
éves |
|
|
108 |
124 |
|
vizuális kultúra |
heti |
1 |
1 |
|
|
éves |
36 |
36 |
|
|
|
mozgóképkultúra és médiaismeret |
heti |
|
|
|
1 |
éves |
|
|
|
31 |
|
dráma- és színházelmélet |
heti |
|
|
|
1 |
éves |
|
|
|
31 |
|
Összesen |
heti |
33 |
33 |
34 |
34 |
|
éves |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tehetséggondozás |
|
|
|
|
|
beszédtechnika |
heti |
2 |
2 |
|
|
éves |
72 |
72 |
|
|
|
mozgás és tánc |
heti |
2 |
2 |
2 |
2 |
éves |
72 |
72 |
72 |
72 |
|
drámajáték |
heti |
2 |
2 |
|
|
éves |
72 |
72 |
|
|
|
színjáték |
heti |
|
|
1 |
|
éves |
|
|
36 |
|
|
dráma- és színházelmélet |
heti |
|
|
|
1 |
éves |
|
|
|
31 |
Munkaközösségek tagjai:
Humán munkaközösség
Pánczélné Varga Adrienn – magyar nyelv és irodalom, földrajz szakos tanár, könyvtáros tanár a munkaközösség vezetője
Bartók-Tátrai Szilvia – történelem szakos tanár
Rigóné Hódi Hajnalka – magyar nyelv és irodalom, filozófia szakos tanár
Tóth Krisztián – történelem, földrajz szakos tanár
Királyné Haász Nóra – magyar nyelv és irodalom szakos tanár
Hári Nóra – magyar nyelv és irodalom szakos tanár
Szabó Bernadett – történelem, angol szakos tanár
Hornok Máté – magyar nyelv és irodalom szakos tanár
Idegen nyelvi munkaközösség
Szőke Szilvia – angol, olasz szakos tanár
a munkaközösség vezetője
Bölcz Mariann – angol szakos tanár
Csernák Rita – német szakos tanár
Gellai Réka – olasz, német szakos tanár
Szabó Bernadett – történelem, angol szakos tanár
Varga Mónika – magyar nyelv és irodalom, angol szakos tanár
Zaharia Zita – olasz szakos tanár, színházi szaknevelő
Természettudományos munkaközösség
Janszkyné Kőszeghy Ildikó – matematika, fizika szakos tanár
a munkaközösség vezetője
Bánki Éva – matematika, fizika, informatika szakos tanár
Farkas Tamás – földrajz, biológia szakos tanár, humánökológus
Fodor Zsolt – digitális kultúra tanár
Becskereki Tímea – egészségtan, könyvtár szakos tanár
Fükéné Walter Mária – kémia, fizika szakos tanár
Füszfás Levente – biológia tanár, testnevelő
Herczeg Alíz Antónia – digitális kultúra tanár / egyetemi hallgató
Ivsics Eszter – matematika, fizika szakos tanár, felsőfokú informatikus
Körmöndi Renáta – digitális kultúra tanár / egyetemi hallgató
Nagyné Horváth Orsolya – kémia szakos tanár
Pécsi Dorottya – biológia, testnevelés szakos tanár
Pelczer Livia – matematika, testnevelés szakos tanár
Szabó Dávid – testnevelés szakos tanár
Tóth Krisztián – történelem, földrajz szakos tanár
Varga Csabáné – testnevelés, földrajz szakos tanár
Osztályfőnöki munkaközösség
Szkladányi Judit a munkaközösség vezetője
Zeneművészeti szakképzés osztályai:
Farkas Tamás 9. / A
Berényiné Hardi Alíz 10. / A
Csernák Rita 11. / A
Vida Lóránt 12. / A
Bontovics Jánosné Rába Mária – 13. /A
Főbusz Nóra 13. KSZ/ K
Képző-, iparművészeti szakképzés osztályai:
Rigóné Hódi Hajnalka 9. / B
Fekete Katalin 9. / E
Szabó Dávid 10. / B
Hornok Máté 10. / E
Pelczer Livia 11. / B
Horváth M. Zoltán 12. / B
Kiltau Kinga 13. / B
Táncművészeti szakképzés és a Dráma tagozat
Tandi Zsófia 9. / C
Gellai Réka 10. / C
Szabó Zsolt 11. / C
Bánki Éva 12. / C
Nűbl Tamara 13. / C
Színészképzés
Herczeg Adrienn 13. KSZ / SZ
Józsa Richárd 14. KSZ/SZ