Zeneművészeti Képzés

Tovább a Partitúra lapra ››

A zeneművészeti  képzés során célunk a szakképzés követelményeinek megfelelő korszerűtudás kialakítása, a zenei képességek kompetenciaelvű,  gyakorlatorientált fejlesztése. Fontosnak tartjuk a régióban élő tehetséges, zenei pályára készülő tanulók esélyeinek biztosítását a felsőoktatási intézményekben való sikeres továbbtanulásuk érdekében. Szűkebb és tágabb környezetünk kulturális-művészeti életében magas színvonalú szerepet vállalunk. A zenetanulás folyamatában a tanítás módszereinek és az elsajátításnak az életkori sajátosságokhoz igazodónak kell lenni. Fontos feladattá vált az általános képességek rendszeréből kiindulva a zenei képességek rendszerbeli he-lyének megjelölésével a fejlesztés sajátos tevékenységi formáinak megalkotása; tapasztalataink szerint az általános és zenei képességek szoros  összefüggésben vannak. A belső hallásban jelen lévő zenei tartalom létrehozását a kognitív terület képességeinek fejlesztésével megerősít-hetjük, ugyanakkor a zenei tanulmányokat folytató növendékek munkája jelentős hatással van a tanulási, gondolko-dási, tudásszerző valamint kommunikációs képességeik kialakulására és fejlődésére. A hangszeres képzésbe jól beágyazhatóak a zenei elméleti tárgyak képesség-fejlesztési módszerei is. A hangszeres játék módszertanát kiegészíti a zenei tartalom elsajátítására vonatkozó hallás, ritmus, olvasás vagy akár írásgyakorlat.

A szakmai gyakorlat- és elméletoktatás kölcsönhatásának problémáit differenciált képzéssel, egyéni foglalkozásokkal, kooperatív technikák alkalmazásával oldjuk meg.

Közvetlen céljaink a főtárgyi (hangszeres és magánének), zenei elméleti és általános zenei tárgyak összefüggése alapján:

  • új képzési stratégiák, tartalmak kialakítása;
  • korszerű, összehangolt pedagógiai háttér, tanári tudás biztosítása;
  • új tanulásirányítási módszerek és gyakorlási formák létrehozása;
  • a tanulók zenei képességszintjének mérése, értékelése, fejlesztése.

Tanárok:

  • ​Kothencz Melinda (igh.)  oboa, kamarazene
  • Adorján Zsófia – hegedű, kamarazene
  • Ancil Anita zongora, korrepetíció
  • Vassné Papp Viktóriafuvola
  • Barkóczi László harsona, kamarazene
  • Bánky Géza ütőhangszerek, kreatív zene
  • Bártfai Zsuzsanna szolfézs, zeneelmélet, korrepetíció
  • Bakró -Nagy György tuba
  • Berényiné Hardi Alíz magánének
  • Bontovics Jánosné Rába Mária szolfézs, zeneelmélet, népzene, leánykar
  • Dr. Herpay Ágnes fagott, kamarazene
  • Forgó György zongora, kötelező zongora
  • Harmat Katalin szolfézs, zeneelmélet, zeneirodalom
  • Horváth Attila  korrepetíció
  • Horvát Zsolt – trombita, zenei menedzselés
  • Huszár Eszter fuvola
  • Huszics Ibolya kötelező zongora, korrepetíció
  • Kéméndi Tamás – harmonika
  • Köcsky Tibor orgona, kötelező zongora
  • Kreka László kürt, kamarazene
  • Nagy Gábor–  szolfézs, zeneirodalom
  • Mátyás Tibor trombita
  • Megyimóreczné Schmidt Ildikó zongora
  • Milbauer Krisztina kötelező zongora, korrepetíció
  • Murin Jaroszlav brácsa, kamarazene
  • Nemes-Horváth Orsolya magánének
  • Papp Gáborhegedű, kamarazene
  • Petőcz Zsuzsanna – zongora, kötelező zongora
  • Radics Miroslav Péter klarinét, kamarazene
  • Rogner Emília kötelezőzongora, német
  • Sárközy Zoltán kötelező zongora, korrepetíció
  • Solymosi Péter trombita, kamarazene
  • Straub Tamás gitár
  • Laduver Mihály klarinét, kamarazene
  • Szakács Viktória cselló
  • Szeléndi Zsuzsanna fuvola, kamarazene
  • Szendrői Zsuzsanna szaxofon, kamarazene
  • Szilágyi Lajos kürt, kamarazene
  • Tóth Emília szolfézs, zeneelmélet
  • Tóth Gábor Álmos gitár
  • Wunderlich Istvánné kötelező zongora

Diákunk, Mohai Zsófia a Virtuózok elődöntőjében